20.12.05

huonosti nukutun yön jälkeen

Joululoma alkaa ylihuomenna. Alan olla jo liian väsynyt työntekoon, odotan vain lomaa. On jotenkin tosi rankkaa, en saanut viime yönäkään nukuttua kaikien päässä risteilevien ajatusten takia. Tosi inhottavaa, että kaikki aika kuluu nykyään omien asioiden vatvomiseen.

Eilen meille kerrottiin, miten ollaan Vinon hallituksessa. Meininki ei ole pahemmin muuttunut, paitsi että nyt meitä varoitettiin loppuun palamisesta. Tällainen työ on hemmetin yksinäistä, koska sitä tekee niin paljon vain omasta halustaan. Onneksi tähän kiinnitetään nyt huomiota, jos se vaikka vähän auttaisi.

Periaatteessa lähin kollegani otti ensi vuoden virkavapaata ja tilalle tulee ystävä. Olen tyytymätön vaihdoksen prosessiin, mutta iloinen lopputuloksesta. Isosisko (joka ei ole isosiskoni, mutta kuvittelee olevansa) puhui minulle opiskelun tärkeydestä, vaikka teenkin töitä. Totta on, että olisi syytä opiskellakin. Olen ollut huono opiskelija tänä vuonna, mutta yritän tosissani petrata tulevana vuonna.

Välillä pysähdyn miettimään, onko tässä kaikessa mitään mieltä. Että entä jos minun pitäisikin lopettaa tämä keskinkertainen järjestösähellys ja keksiä jotain ihan muuta? Entä, jos politiikka on oikeasti ihan perseestä, eikä me sittenkään voida muuttaa sitä?

2 kommenttia:

Tuomas Tuure kirjoitti...

Älä menetä toivoasi kultsi. Mä en kerta kaikkiaan löydä sopivaa kämppää, asun nyt kaverini kellarissa. Ikävää olla pummi kun joulu tuloo. Mutta hyviä jouluja sulle, kun en nyt messengeriin tai irkkiin kykene.

miss abled kirjoitti...

Voi ei. Voin keväällä auttaa sua kämpän hakemisessa.

Hyvää joulua sullekin!